A+

Unul din citatele mele favorite din Maitreyi este: “E foarte greu să ai ceva cu adevărat, să-l capeţi sau să-l cucereşti. Mai mult ne închipuim că posedăm, decât posedăm.”

Inteleptul Eliade avea mare dreptate. Azi, la birou si, intr-o pauza mentala de 10 de minute, am inceput sa reascult un pic din Maitreyi, ultimul audiobook pe care il recitesc, de data asta, cu urechile.

Desigur, eu am foarte multe: ideile mele, amintirile mele, prieteniile mele prezente sau trecute, cariera mea, retetele mele de prajituri bio si poate multe altele insirate pe sute de pagini virtuale. Desigur ca le posed. Ele sunt ale mele, le-am nascut eu si nu au depus nici un fel de lupta pentru a fi posedate. Poate doar ideile dar ele se luptau pentru a fi crescute, olarite.

Sa luam de exemplu curajul. Sa luam de exemplu optimismul.

2 trasaturi de caracter pe care ne putem imagina posedandu-le si, doar unii oameni, chiar le au. Cand eram mica imi doream sa fiu curajoasa. Apoi mi-am dorit sa am o atitudine optimista. Le-am capatat uneori, le-am pierdut alterori. Nu stiu inca daca am apucat sa le cuceresc. Poate inca mai trebuie sa lupt pentru ele si la finalul vietii sa pot spune da: am posedat.

Cred ca avem cu adevarat ceva atunci cand el ocupa sufletul (format din gand si inca ceva). Cred ca avem cu adevarat ceva atunci cand el ne are pe noi. Cand suntem subjugati. Cand, de exemplu, nu am putea sa nu sarim in ajutorul unui om intr-o cladire cu flacari azi iar maine sa ni se faca frica. Cred ca posedam cu adevarat ceva cand el nu paraseste sufletul oricum ar fi vremea, vremurile, distanta, discutiile.

Stiu sigur ca fara el as avea o piatra peste sufletul meu. Ca un gandac strivit. E posibil sa supravietuiesc dar

Leave a Reply

