Neurastenia, Pranzul, Soarele si Maitreyi

“Luam cu noi amintirea culorii
Niciodata culoarea
Amintirea sarutului
Niciodata sarutul”

“Nu trupul poate crea fericire. Mintea este eternul izvor al bucuriei.”

Ritualul meu de primavara e…in alta tara. Pe tara de pe terasa unde stau cam 40 de minunte, cu o caserola si audiobook-ul Maitreyi, de Eliade. E cel mai placut si, totodata, cel mai eficient, mod de a lupta impotriva neurasteniei chiar in pauza de pranz. Hrana pentru corp dar si pentru suflet.

In capitolul 1 al cartii Eliade spune: “Când iubesc cu adevărat pe cineva, îmi place să ascult lumea bârfindu-l; asta îmi verifică oarecum anumite procese obscure ale conştiinţei mele, pe care nu le pricep şi de care nu-mi place să-mi aduc aminte.”

Acest comportament obscur al constiintei se regaseste si in mine. M-am bucurat sa il ascult pe Eliade cum il clarfica atat de bine intr-o singura fraza.

Cu nerabdare astept capitolul doi. Am citit Maitreyi cand eram in clasa a 10a insa acum perspectiva e diferita si e o placere sa relecturez.

O poza frumoasa: Maitreyi si filozoful Tagore

Ea era fiica lui Narendra Sen, inginer din Calcutta. Cand l-a cunoscut pe Eliade, avea doar 16 ani, dar versurile ei il impresionasera deja pe celebrul Tagore.

3 thoughts on “Neurastenia, Pranzul, Soarele si Maitreyi

Leave a Reply

