Parfumul

Cand eram in liceu am incercat sa imi fac singura parfum din toporasi. Am strans o manuta de toporasi, am rupt doar floarea si le-am lasat la macerat in alcool vreo 2 saptamani. Dupa 2 saptamamani licoarea s-a prefacut intr-o bautura spirtoasa cu o usoara adiere de parfum de toporasi. M-am parfumat cu el. Miroseam a betiv dar nu mi-a pasat 🙂

Anul asta vreau sa reiau experimentul insa cu Freezia, floarea mea preferata.

Si am si gasit reteta potrivita:

– eu o sa adaug petale de freezia in combinatie

  • Uleiuri esentiale
  • Vodca
  • Apa distilata
  • Sticluta de parfum
  • Filtru de cafea

Dupa ce au fost obtinute elementele esentiale, se poate proceda, urmand pas cu pas cele ce urmeaza:

1.       Se aleg uleiurile esentiale pentru crearea parfumului. Acesta este cel mai importat pas. Un parfum este definit de nota de baza, nota de mijloc si cea de varf. Atunc cand se doreste crearea unui parfum, este extrem de important a se tine cont de aceste detalii. Tot in aceasta etapa se stabileste liantul, ce are rolul de a realiza legatura dintre uleiurile de parfum. Nu uitati ca nota de baza a parfumului este mai puternica cu cat nota de varf este mai slaba. Este recomandata utilizare a 3 uleiuri de parfum distincte pentru nota de baza, de mijloc si cea de varf. Exemple de uleiuri aromatice esentiale :

a.       Liant:  levantica, vanilie;
b.      Pentru nota de baza:  scortisoara, cedru, vanilie, lemn de santal sau patchouli;
c.       Pentur nota de mijloc: nucsoara, muscata, nerolisau ylang-ylang;
d.      Pentru nota de varf:  lamaie, trandafir, lavanda sau iasomie.

2.       Dupa stabilirea uleiurilor pe care vrei sa le folosesti, urmeaza sa stabilesti ce uleiuri vrei sa folosesti pentru fiecare nota a parfumului. Pentru crearea parfumului, se realizeaza urmatorul amestec:

a.       8 picaturi din uleiul aromatic ales pentru nota de baza;
b.      8 picaturi din uleiul aromatic ales pentru nota de mijloc;
c.       8 picaturi din uleiul aromatic ales pentru nota de varf;
d.      2,5 uncii de votca;

Leave a Reply

