Gradina

Am pus cu zile in urma un comentariu la o poza a unei agentii din Iasi, Argo. Comentariul era referitor la o poza pentru clubul Queens. Parerea mea era ca, in poza respectiva, aici mai jos, se gasesc atat de multe elemente din epoci atat de diferite incat mi-a creat senzatia de misplaced. In plus clubul respectiv, prin mobilier [retro anii 70] si arhitectura, nu are nimic de a face cu epoca descrisa de vestimentatia fetelor [sec 12-13], arma din mana [sec 19], intr-o padure de foioase cu ananasi.

In fine, nu poza e cea dezbatuta aici.

Asa ca punand comentariul respectiv mi s-a cerut o explicatie. Nimic rau in asta si am si explicat interlocutorului de ce cred eu ca proiectul are niste defecte, supara prin multe elemente. Comentariul a fost sters. Nu dadea bine prin sumedenia de like-uri si comentarii gen: “wow, frumos”, “super” etc

Nici asta nu ma supara. Pana la urma e dreptul oricui sa dea delete la ce vrea el atata timp cat e proprietarul paginii respective. Nu as fi comentat altceva oricum la acea poza. Alte pareri decat “wow” nu sunt binevenite.

Insa explicatia oferita a fost asa romantica, alba ca laptele, brodata cu fir de satin si bune intentii incat pentru cateva minute m-am simtit rusinata ca mi-a iesit alt gand pe gura decat “wow ce poza faina”.

“”In loc de concluzie am sa-ti explic de ce am sters commentul tau. Pagina noastra de facebook este ca o gradina. Mai am una si in viata reala. Nu am amenajat-o pe domeniul public, este pe terenul meu si nu in Parcul Copou. Sau pe vreun forum. O ud periodic, tund gazonul, imi plantez arbustii si florile care imi plac, le ingrijesc luni de zile si ma bucur de rezultate in timp. Pentru ca ai nevoie de ani de munca pentru a pune unele lucruri impreuna. Efort, ganduri si munca.”

Dupa ce mi-a trecut rusinea am revenit cu un raspuns, tot in private, ca asa e frumos. Sunt de parere ca viata e plina de gradini frumoase si oameni care traiesc in ele. Nu vreau sa supar pe nimeni, nici macar pe domnul respectiv, dar mie imi place sa spun lucrurilor pe nume.

Gradinile de ganduri par extrem de frumoase cand tot ce nu este de aceeasi culoare cu backgroundul este respins, cand se accepta doar adevaruri spuse pe jumatate, cand totul se scalda intr-o bula de sapun de ganduri conformiste.

Gradina frumoasa? Poate doar in descriere pentru ca s-a inundat fraza de metafore. In rest “ii goala pe dinauntru” si ipocrita.

Leave a Reply

