De ce sa ne suparam pe gluten si sa il excludem din alimentatie?

De la Olivia Steer.

“1. glutenul nu e, din pacate, un nutrient sanatos, chiar daca asiaticii (nu doar japoezii) il extrag prin framintare si eliminarea treptata a amidonului (alta belea) si il transforma in snitele prajite…
2. Glutenul (proteina ce se afla in griu, orz, secara) face, din pacate, mai mult rau decit bine. Exista mai multe nivele de intoleranta la gluten, pornind de la sensibilitate usoara si pina la instalarea fatisa a Bolii Celiace sau alte boli autoimune.
3. Bolile asociate cu intoleranta la gluten sunt alergii, autism, depresii, anorexie/bulimie, diabet, osteoporoza, candida, hipoglicemie, tiroida Hashimoto, Alzheimer, Boala Celiaca… printre altele
4. Sensbilitatea la gluten deriva din incapacitatea organismului de a digera proteina, pe care o data ingestata o amesteca impreuna cu o enzima, denumita transglutaminaza si impreuna formeaza complexe imune ce se depoziteaza pe peretii intestinului subtire, unde are loc asimiliarea majoritatii nutrientilor. Organismul nu recunoaste aceste complexe, le va lua drept invadator si, desigur, va cauta sa le elimine cit mai repede din sistem. Limfocitele (soldatii sistemului imunitar) sunt chemati la datorie si masati in zona intesinelor cu misiunea sa extermine ceea ce organismul ia drept inamic. Toxinele (menite sa omoare dusmanul) eliberate de anticorpi provoaca inflamatii sistemului digestiv si lezarea peretilor intestinului subtire, traduse la nivel simptomatic prin diaree, constipatie, balonare, crampe.
5. Lezarea peretilor intestinali afecteaza absorbtia normala a fierului si calciului (important de stiut, mai ales daca ai copii) si duce la malnutritie.
Cele mai frecvente simptome ale sensibilitatii la gluten (de la cele mai usoare la cele mai grace) sunt oboseala, ingrasare, depresie, crampe, balonare, dezechilibre hormonale, apetitul pentru dulciuri, acnee, eruptii cutanate.
6. O dieta fara gluten e, prin urmare, o dieta cuminte, de preventie si o recomand din tot sufletul.
7. Drojdia de bere e un aliment benefic cita vreme e consumata cruda. Contine in principal enzime benefice (care mor primele la temperaturi mai mari de 40 de grade), 17 vitamine (mai ales B-uri), 16 aminoacizi si 14 minerale. Coapta in cuptor la temperaturi peste 180 de grade, drojdia isi pierde majoritatea nutrientilor si devine toxica.”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s