Cheesecake à la Olivia Steer

Am incercat placintele/prajiturele gen cheesecake pana acum si marturisesc ca nu am nimerit nici una grozava. Unele erau prea seci, altele prea aromate, altele prea putin proaspete si tot asa.
Este o fina ironie a vietii ca acum, cand sunt raw vegan 70% si vegan 100% sa intalnesc cea mai minunata, aromata, parfumata, delicioasa Cheesecake din lume.

100% vegan, 100% raw, 100% sanatos

Unde am intalnit-o? La mine in bucatarie, facuta de manutele mele
De unde am avut inspiratia pt reteta? De la Olivia Steer.

ESENȚA
1+1/2 cană de caju înmuiat o ora-doua (sau peste noapte) și bine scurs
1 pahar de fresh de portocale
2 lingură de miere de rapiță
2 linguri de coajă rasă de portocale/lamiie bio
1 linguriță de agar-agar
10 picături de esență naturală de vanilie
1 cană de migdale fin rîșnite
1 lingură de ulei de cocos
1 pumn de stafide
1 lingură de mac

“Întîi e bine de știut că migdalele rîșnite, uleiul de cocos, o lingură de miere și 5 din cele 10 picături de esență naturală de vanilie sunt ingredientele magice ale celui mai simplu blat de prăjitură. Hocus-pocus e numele lui. Se amestecă repejor, pînă aromele se întrepătrund, iar aluatul capătă un aspect de cocă tare, cu multă personalitate, cu care se tapetează în strat subțire o formă inelată de tort.
Apoi vine crema de brînză fără de brinză. Abracadabra e numele ei! Căci din cîțiva pumni cu nuci caju, un pocal suc proaspăt de portocale, o lingură de miere, coaja rasă de portocale și ultimele picături de vanilie se întrupează instantaneu în blender o cremă dulce, parfumată, cum alta nu-i. Pe care aș putea-o mînca cu linguroiul fără zăbavă, daca scopuri mai nobile nu m-ar reține. Țelul e, desigur, prăjitura de sărbătoare. Așa că o amestec cu stafidele si gelifiantul făcut dintr-o linguriță rasă de agar-agar fiartă în jumătate de pahar cu apă pură și o torn cu multă băgare de seamă peste blatul din inel. Se ostoiește-ntîi sub o ploaie scurtă de mac și-apoi se dă la rece, să se răcorească.
Într-un sfert de ceas, e gata! În următorul sfert de ceas, e gata, gata de tot…”

This slideshow requires JavaScript.

5 thoughts on “Cheesecake à la Olivia Steer

    • Am incercat si eu acest cheescake numai ca am inlocuit agar agar pe care nu l-am gasit cu gelatina normala si mierea de rapita cu miere normala. nu stiu daca din cauza asta dar crema nu arata chiar a crema fina, avea un aspect branzos si in plus consistenta nu era prea buna astfel incat s-a cam prelins pe platou nu statea pe blat. e adevarat ca nu am avut la indemana un vas pentru torturi special.

      • Miere normala am pus si eu, nu-i problema.
        Dar Agar Agar e indispensabil.
        Ia de pe net. http://www.veganlife.ro/cumpara/agar-agar-pudra-60g-rapunzel-792601
        25 de ron. Eu l-am folosit deja la 3 prajituri si mai am inca pentru 3, din acelasi borcanel.

        Nici eu nu aveam un platou pt tort iar inel pt prajituri nu am gasit sa cumpar asa ca l-am rugat pe prietenul meu sa imi taie o cutie gen caserola. I-a taiat fundul si astel am avut o forma dreptunghiulara 🙂

        Sa ma tii la curent cu incercarea nr 2.

  1. Arata foarte frumos tortul tau, crema e mai galbena decat a Oliviei dar pare la fel de bun.
    De unde iti cumperi ingredientele de obicei, te rog?
    Esti din Bv? (si eu 😛 )

    A.

Leave a Reply

