12 Steps to Raw Foods

Citesc 12 Steps to Raw Foods , Victoria Boutenko. O carte minunata pe care o rasfoiesc in pauzele de la dentist si seara cand imi mai aduc aminte.

In capitolul 2 ea spune ca dupa ce organismul trece de perioada de detoxifiere in care este curatel, plin de vitamine si minerale si nu mai este agasat de dorinte dependente, de obisnuita [vreau cafea, vreau cicocolata, vreau pizza], mancare la care suntem programati sa ravnim pentru ca este plina de stimulenti chimici ce creeaza dependenta, incepem sa ravnim la mancare de care corpul are nevoie. Ravnim inconstient. Ravnim la ce are corpul nostru nevoie pentru a functiona pe deplin, pentru a se reface, pentru a lupta. Atunci cand nu mai suntem programati sa mancam hamburger sau pizza doar pentru ca am fost obisnuiti cu acest stil de nutritie, corpul poate alege in mod constient sa ravneasca la nutrientii de care are nevoie.

Si Victoria da exemplul copiilor ei care au suferit de nenumarate boli si, dupa o perioada de cativa ani de raw food incepeau sa doreasca mancare propice pentru a le mentine sanatatea. De exemplu fiica ei dorea sa manance in unele zile doar struguri, cantitati enorme de struguri. Discutand cu mai multi nutritionisti si naturopati si cerandu-le sfatul despre starea de sanatate a fiicei si ce ar trebui sa faca ca sa mentina buna functionare, acestia au spus: struguri.

De ce povestesc acest lucru?

Cand vine toamna si iarna si orice perioada mai lunga fara soare, ma plang mereu ca mi se exfoliaza unghiile, ca nu am destula vitamina D care, stim bine, se formeaza sub mana blanda a soarelui. In timpul verii unghiile mele sunt cum nu se poate mai tari insa cand nu e soare sufar nespus. Speram ca impreuna cu noul regim, in timp, sa pot si eu sa am unghii sanatoase si in timpul iernii. Desigur ca vitamina D nu serveste doar la asigurarea unei lungimi si stralucirii a unghiilor. Ea este responsabila pentru depunerea calciului, previne instalarea osteomalaciei si a osteoporozei, previne aparitia unor tulburari nervoase, slabiciunea generala, ca si sensibilitatea la contractarea unor boli infectioase, contribuie la buna functionare a tiroidei, paratiroidei si hipofizei.

In ultimele luni am ravnit la ciuperci. Cat mai multe, cat mai crude, cat mai multe. Toata lumea care ma cunoaste stie ca ador ciupercile si ca le mananc cu preponderenta iarna. Iar in dimineata aceasta am dat peste un articol care spune:

“Mushrooms are the only vegetable that contains Vitamin D, naturally.  All other natural food sources of Vitamin D are of animal, poultry or seafood origin.  Also, some foods, such as milk, orange juice and cereals may be fortified with Vitamin D, up to 100 IU.

Cultivated mushrooms contain a plant sterol called ergosterol, which is the precursor of Vitamin D².  In fresh mushrooms, ergosterol is stimulated to convert to Vitamin D² by ultraviolet light, either from sunlight or artificial lights.”

E oare posibil ca inconstient sa fi cerut exact ce nu am acum, vitamina D?

Descoperirile continua.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s