Dezamagire

“- Sorry, your request has been denied.

– Why?

– It is the system. The system has some parameters…

– What kind of parameters?I have no unpaid bills, I have overdraft on my account, I have a social security number, a valid work contract… What are the parameters that I don’t fit into?

– Well…. it is because you are Romanian. Some Romanians didn’t pay their O2 bills so right now O2 does not accept those requests.

– Oh…”

Cam asta a fost discutia de azi intre mine si vanzatorul din shop-ul O2. In Germania daca vrei un abonament la telefonie mobila trebuie sa prezinti o gramada de documente si e posibil sa nu iti accepte cererea, asa cum mi s-a intamplat mie. Tot procesul de alegere a abonamentului, completare acte si trimiterea lor dureaza intre 20 si 40 de minunte. Dupa acest proces, care este unul meticulos iar vanzatorul nu se grabeste deloc, trebuie sa astepti intre 5 si 10 minute pentru a vedea daca cererea ta este acceptata de system. Systemul se pare ca are niste parametri dupa care esti judecat. Sistemul comunica cu banca si verifica disponibilitatea ta de plata, in sensul ca trimite o cerere la banca iar banca raspunde daca ai bani in cont sau facturi neplatite. Cum nu am facturi neplatite si tocmai imi primisem salariul, m-am gandit ca nu va fi nici o problema. Mai mult, tocmai adusesera in shop 1 sigur exemplar Nokia X6 care arata superb si mai e si accesibil ca pret. Eram in al 9 lea cer pana cand, dupa 35 de minute + 5 de asteptat, cererea este respinsa. Pentru ca in cele 40 de minute de asteptare m-am imprietenit cu vanzatorul de la shop, el a indraznit si mi-a spus motivul real.

Vanzand ca fata mea e extrem de rosie si ca imi vine sa plang, a spus ca poate mai exista o sansa. Mi-a spus sa ii aduc contractul meu de munca pe care il va trimite prin fax la sediul O2 si poate ca vor face o exceptie pentru mine. Asa ca acum contractul meu sta pe masa unui angajat care decide daca sa mai acorde un vot de incredere unei tipe din Romania pe nume Cristina Stoian. Ce dezamagire. Nici nu o sa mai comentez despre cat de dezamagita sunt de numele tarii mele. Romania e ca familia pe care nu mi-am dorit-o dar trebuie sa o am pentru ca nu am de ales. Ce dezamagire.

La final, cand sa ies din shop am intrebat:

“- Usually it takes long for them to answer to an exception?

– Usually there are no exceptions.”

Leave a Reply

