Beem me up Scotty™

Star Trek I: The Motion Picture (1979)
Star Trek II: The Wrath of Khan (1982)
Star Trek III: The Search for Spock (1984)
Star Trek IV: The Voyage Home (1987)
Star Trek V: The Final Frontier (1989)
Star Trek VI: The Undiscovered Country (1992)
Star Trek VII: Generations (1995)
Star Trek VIII: First Contact (1996)
Star Trek IX: Insurrection (1999)
Star Trek X: Nemesis (2003)

Ca o gazulita care zboara catre lumina becului, as
a ma aprind si eu numai cand ma gandesc la Star Trek.
Star Trek e relaxarea de dupa masa cand e duminica si nimic nu e obligatoriu, totul e optional.
Star Trek e ca o poarta deschisa catre dileme de despicat cu oameni inteligenti la un pahar de ceai.
Star Trek e fantezie si realitate.
Star Trek e un serial in care chiar regele Abdullah al Iordaniei i-a rugat pe producatori sa il lase sa apara intr-o scena. Fara sa aiba vreo propozitie de spus, regele a aparut intr-un episod din Star Trek Voyager.


Star Trek, pentru mine, e ca sarea in
bucate, e serialul copilariei, adolescentei si maturitatii mele. Cand o sa am trei copii cu ochi caprui o sa ii tin in brate in fata ecranului si o sa ne uitam la Picard cum dezbate problema Primului Amendament.

Dar Star Trek nu e doar un serial. E si o colectie de filme de lung metraj.
11 la mana. Sambata am prins Star Trek 11 la Cinema City, un film pe care asteptam sa il vad de vreo 4 luni.
Ce nu mi-a placut

Tehnologia – invechita in mare parte: naveta avea mansa de avion, sala motoarelor avea tevi prin care trecea lichid de racire. Desi aveau motor warp, nu am vazut un nucleu si alte detalii pe care doar un trek-er le poate observa. Rusul – mi s-a parut un afront adus de americani rusilor. De ce spun asta? Pe prima nava Enterprise, cea mai veche si slabuta exista si un rus care vorbea engleza cu accent. Rusul ala nu a mai aparut in celelalte serii. Restul da. Scotty era Scotty. Sun era Sun. Uhura apare si dupa etc. Rusul a aparut o singura data si apoi… i se pierdu urma, semn ca nu a rezistat la evolutie 😀 Razvratirea – toti vorbesc in 2 peri cu fiecare, diplomatia aproape ca nu exista. TNG de exemplu este un munte de rafinament si diplomatie. Modul in care se rezolva conflictele acolo ar trebui predat la scoala de ambasadori. Romulanii – in Star Trek XI sunt de nerecunoscut. Ca niste taranoi umani tatuati. Singura explicatie ar putea fi aceea ca romulanii din TNG s-au format prin unirea romulanilor tatuati din XI cu vulcanienii ramasi fara planeta. Dar e o ipoteza lasata “cu ochii in soare”. Lupta – prea multa lupta. Efectele speciale au fost superbe mai ales ca am vazut filmul la cinema pe ecran mare. Dar parca XI e prea comercial si un pic cam salbatic.

Sa nu ma intelegeti gresit. Am iesit incantata de la film, desi au fost cateva momente de dezamagire. Dar per total, am fost incantata.
Eu pot sa iubesc ceva si daca are “bube in cap” cum a fost filmul asta.
Star Trek 11 a fost ca baiatul care face ceva aiurea la un moment dat dar pe care il iubesc pentru alte zeci de lucruri pe care le-a facut bine.
Parerea mea ramane neschimbata si fidela.

I am a trekkie.

Ps: nici nu am terminat de scris post-ul ca Miha imi da un link cu un tip care si-a decorat apartamentul ca pe Enterprise. Cat e chiria la tine domnule?
Poze aici.

Leave a Reply

