De Paste

Vantul bate caldut-racoros din spate. Furnicile curioase imi escaladeaza tricoul. Un comando de doua traverseaza a doua linie de la tricoul cu dungi.
Am prins o bucata de iarba intre dinti si o mestec asa cum facea Moromete. Lucian sta langa mine si si-a scos tricoul ca sa il parleasca soarele. Se uita in zare.
– Uite un avion! N-ar fi fain sa mergem la munte la vara?
Eu zic da. As merge. Mi-e dor de o drumetie. Avionul zboara.

Vantul bate caldut-racors din spate. Furnicile au trecut de cealalta parte a tricoului iar una nu s-a abtinut si m-a muscat. Am incercat sa o plesnesc dar a fugit.
– Asta pare o ratusca din aia galbena de pus in cada!
– Iar asta mare seamana cu harta Romaniei!
– Daaaaa, zic eu si ne mai zgaim un pic la nori.
Si se auzi un pic ecoul.

– Hai sa te invat sa fluieri, vrei?
Eu zic da. As vrea. Nu stiu sa fluier.
Lucian a incercat sa ma invete dar nu am reusit. Se pare ca nu pot sa fluier.

– Hai sa fugim fara papuci prin iarba de aici pana mai incolo dupa deal. Vrei? ii zic.
Normal ca vrea, doar e pe sufletul meu si ii place ce imi place si mie.
Dar eu pentru ca stiu ca am sa pierd trisez si o iau inainte si fuuuuuuuuug si e soare si frumos si e sambata si diseara se merge la biserica pentru ca e Paste.

Si ne-am spalat picioarele la rau si m-am emotionat cand a zis ca ar vrea sa imi spele el un picior iar eu ca toanta n-am prea inteles de ce vrea asta dar l-am lasat.

Si apoi am mers la bunica lui si am sapat in gradina. Cuvantul e cuvant si promisesem femeii ca vom face asta dupa ce ne intoarcem de la plimbare.


Si tare frumos a fost!
Nu stiu de ce dar munca fizica ma relaxeaza. Si imi place si mai mult daca e munca fizica pentru altcineva. Daca e pentru mine nu mi se pare relaxant. Daca e pentru altcineva, cu placere.

Si apoi am mers acasa si am stat la masa si am povestit si am glumit si m-am simtit indragita si protejata si a fost un Paste chiar fericit, relaxant si fara griji.
Daca as putea sa transform fiecare moment frumos din vacanta de Paste cu Lucian si ai lui la Targoviste in fire de nisip, as avea o clepsidra care sa curga pentru cateva ore bune. Nu exagerez pentru ca si acum am un gust placut si as vrea sa ma intorc acolo sa mai stau de vorba cu oamenii si sa le spun ca mi s-au lipit iremediabil de suflet.

Leave a Reply

