Prosumismul

Serban Slavescu, inventator de retete culinare adaptate mediului urban si adept al curentului prosumist in alimentatie a sustinut o conferinta online pe Hotnews, despre nutritie.

Nu am urmarit live discutia dar am spicuit un pic dupa. Domnul are opinii extrem de interesante si pertinente despre cum putem manca sanatos desi traim intr-un mediu poluat si mult prea activ.

De ceva timp am renuntat sa mai mananc chipsuri si alte junk food-uri si ma gandesc serios sa devin un mic prosumer si sa am mai multa grija la ce mananc, chiar daca nu gatesc frecvent.

V-as ruga sa ne sugerati cum poate fi facut de acasa un pachetel de mancare pt. munca, in asa fel incat sa fie hranitor, sanatos si sa poata fi facut repede.

In primul rand, de evitat painea alba pentru sandwisuri, cornurile, cam tot ce este alb. Combinatiile se pot face din carne, legume, fructe, chiar unt.”

“Cum pot sa mananc sanatos in conditiile in care stau la serviciu de la 9 dimineata pana la 7-8 seara? Va multumesc.

13 este o cifra proasta, incercati sa stati 12 ore la serviciu, o ora mergeti sa mancati un meniu format din o salata combinata din diverse legume si ierburi, puternic aromatizata cu o bucata de carne la gratar. Dupa 20 de minute, dupa ce mancati, puteti sa beti si apa plata.”



Eu sunt mai agitat de felul meu. Mananc repede, de multe ori nici nu-mi dau seama ce. incerc sa ma controlez, sa mestec pe indelete, dar nu-mi reuseste decat rareori. E clar ca imi va fi greu sa ma schimb. Ce-as putea face? Ce tip de mancare mi-ar face mai putin rau, dat fiind temperamentul asta nefericit?

-In momentul in care dumneavoastra mancati trebuie sa va concentrati numai pe acest lucru. Va recomand sa mestecati de 15 ori, normal este de 40 de ori, este o reteta de slabit in sine. De evitat mancarurile si bauturile picante.”

Ce este cel mai important in alimentatia femeilor insarcinate??

-Compasiunea este cel mai important lucru.” : ))


Intreaga discutie o gasiti aici.

Leave a Reply

