Fotografii care au schimbat lumea

Se spune ca fotografia este arta scrierii cu lumina.
Uneori panza pe care se scrie nu e tocmai alba.
Discutam aseara cu al meu coleg de apartament despre ce am face daca am putea face orice. El a zis ca ar vrea multi bani si sa se distreze.
Eu as vrea sa fac un copil cu toti barbatii care mi-au placut vreodata.

Sau multi copii [mai mult de 2, ca am inteles ca in ziua de azi 2 inseamna mult ] cu unul singur care sa imi placa mereu. [inca nu ma pot hotara :)) ] … si as calatori peste tot si as avea multe animale.
Din pacate nu o sa mi se indeplineasca niciodata dorinta. E o dorinta utopica, evident.
Pentru ca traiesc aici: ……………….


Kevin Carter a reusit sa imortalizeze in sudul Sudanului imaginea care i-a adus premiul Pulizer, dar si moartea. Fotografia surprinde un copil firav, cazut la pamant din cauza foamei, a carui moarte era asteptata si urmarita din apropiere de un vultur, pozitionat in spatele copilului. Aceste imagini ingrozitoare l-au afectat foarte mult pe fotograf, care la putin timp dupa castigarea premiului s-a sinucis.


La data de 1 februarie 1968, fotograful Eddie Adams de la “Associated Press” reuseste sa surprinda acest cadru. In Vietnam, Nguyen Ngoc Loan, seful politiei locale il executa pe prizonierul Nguyen Van Lem. Un an mai tarziu Eddie Adams primeste premiul Pulitzer pentru aceasta fotografie. De asemenea exista si o inregistrare video a scenei, insa poza facuta de Eddie a fost considerata mult mai sugestiva.

Omayra Sánchez avea 13 ani cand vulcanul Nevado del Ruiz a erupt. Aceasta a fost prinsa intre daramaturile propriei case si a stat timp de 3 zile in apa care ii ajungea la nivelul gatului. Fotoreporterul Frank Fournier a surprins acest cadru cu cateva ore inainte ca aceasta sa moara. Desi anuntate de reprezentantii de la Crucea Rosie, autoritatile nu au putut interveni in timp util, iar decesul s-a produs din cauza hipotermiei.


Fotograful american Richard Drew a surprins o imagine din timpul atacurilor teroriste de la Wolrd Trade Center, care a socat intreaga planeta. A reusit sa imortalizeze pe cineva care din cauza panicii s-a aruncat in gol de la etajele superioare ale cladirii.
Sursa

Leave a Reply

