Eu aberez, tu aberezi, noi bem bere

Sunt o mama denaturata. De cateva zile nu am mai postat nimic pe blog. Nu am mai avut timp. Nici nu mi-am dat seama cand a trecut saptamana. Intre spaghete la Oana acasa si cumparat de sandale, s-a facut joi. Dar azi am un pic de timp liber asa ca recuperez.
Ieri am facut ceva interesant. Modelaj in ceramica. Deocamdata sunt albe dar, dupa ce se usuca, le voi picta. Am facut un fluture ce va deveni un colier si o pereche de cercei in forma de pizza. Cartman-ul e pentru un prieten si l-a facut Stela.

„Stii sa gatesti?
Nu prea.
Hm. Tztztz. Nu se poate asa ceva !”
Urasc mereu cand mi se arunca replica asta. De parca oamenii in viata ar trebui sa atinga cu totii acele puncte esentiale: sa invete sa nu stropeasca colacul [daca sunt tipi], sa stie sa coase, spele si sa gateasca [daca sunt fete]. Fara aceste 3 elemente esentiale o femeie in Romania este considerata inapta de o viata fericita sau de a atinge celalalt punct suprem al existentei sale: sa devina sotia unuia.
Mama mea nu intelege cum de nu gatesc. De cand m-am mutat inapoi cu ea aud frecvent:
„Ia si tu niste pui si fa o ciorba si niste carne ca sa faci sarmale si niste…. „ mi-as lua niste rabdare ca a mea e pe sfarsite !
Daca toata ziua as sta la infiletat sarmale si fiert pui cu zarzavaturi cand as mai avea timp de altceva?
Si ce daca nu stiu sa gatesc? Asta nu inseamna ca mor de foame si ma hranesc cu apa si biscuiti. Stiu sa fac cateva-putine feluri de mancare foarte bine si cam atat. Magazinele sunt pline ochi de mancare gata facuta de niste roboti mult mai experimentati ca mine. De fapt, daca stau bine si ma gandesc a sti sa gatesti in Romania inseamna sa stii sa faci piftie, sarmale, cozonaci, sa iti legi de maini zilnic cateva oale si sa le umpli cu ciorba. Da. E clar. Eu nu stiu sa gatesc.

Si, daca stau bine si reflectez, grecii au o vorba: O felie de portocala e la fel de buna ca o portocala intreaga. Deci, putin uneori e mai mult.
De cand femeia a iesit din pestera si s-a uitat in jur, dandu-si seama ca e buna si la altceva, a fi femeie a capatat noi valente. Iar de cand Cosmopolitanul a aparut si in Romania, femeia romanca a scos capul din tufisul de unde culegea niste afine pentru … ia sa vad ghiciti?…. Evident ! Pentru tarta cu afine din ziua respectiva. 🙂
Nu stiu daca mai tineti minte dar prima revista de „life” care s-a vandut in Romania a fost revista nemteasca Burda. Pe care romancele o cumparau in disperare nu pentru a citi articolele sau pentru a vedea poze ci pentru ca avea tipare de croitorie si puteau sa isi coase rochii dupa ele. Din nou, transpunandu-se si asumandu-si conditia de masina de cusut.
Oricum nu ma mai hazardez in a crede ca am talent la gatit.
Cand aveam 19 ani, de Craciun, am incercat sa fac o prajitura. „Prajitura cu aluat ras” se numea. In ziua de dinainte de Ajunul Craciunului m-am trezit la 8 cu genul ala de energie necesar pentru a muta muntii din loc. Ingredientele le cumparasem cu o zi inainte. Cu mult entuziasm am inceput sa amestec conform retetei. Dupa 5 ore de batut, transpirat, amestecat, pus la racit, pus la incalzit, am bagat-o la cuptor. Dupa 1.5 ore am scos-o. Si nu va inchipuiti dezamagirea. Era tare de o puteai taia doar cu dalta si ciocanul. Miroasea urat si din ea iesea fum. Am fost incredibil de dezamagita. Si daca un lucru ma dezamageste, nu mai fac.
Dupa experimentul asta reteta va fi cunoscuta ca „Prajitura cu aluat ars”. 😀
Un mic exercitiu. Nu e mai de apreciat un barbat care nu stie sa bata un cui dar are bani sa cheme la orice ora pe cineva care sa-i bata cuiul in perete decat unul care a tot batut cuie la viata lui si nu a avut timp sa citeasca Camus?

Leave a Reply

